OP DEZE WEBSITE VIND JE VAN ALLES OVER DE POPPENHUISHOBBY, MINIATUREN, POPPENHUIZEN, WORKSHOPS EN NOG VEEL MEER ....

maandag 12 mei 2014

Ik stond in de Miniature Collector zonder dat ik het wist...

Klik op de foto voor vergroting

Josje (van het mooie blog Josje bouwt) schreef op mijn blog dat ze het leuk vond om mijn naam tegen te komen in het april nummer van de Miniature Collector

Als ik het blad zelf niet las wilde ze het artikel wel voor
me scannen en per mail toesturen

Mijn nieuwsgierigheid was meteen gewekt want ik had geen idee waarom ik in de Miniature Collector zou staan maar vond het wel een leuke verrassing en leuk dat
Josje het artikel voor me wilde scannen


Het bleek dat de reactie die ik ruim een jaar geleden had gegeven op het 
blog "Small Talk" nu tot mijn verbazing verkort was verwerkt in het artikel
“The passion behind” in de Miniature Collector van april 2014





De vraag was:

What's the Appeal of Miniatures?

Mijn volledige reactie was:

I used to work every day and then I suddenly became ill at home by
scleroderma and could no longer work

Reading or listening to music I love but not day after day

That's why I went looking for a hobby that I can do at my own pace,
at times when I have the energy

I have some special dollhouse furniture from 1964 Petite Princess, in the cupboard and so I came up with the idea of the dollhouse hobby




It always looks me fun to make a dollhouse

So I tapped on Google the word dolhouse and a whole new world went up for me

From that moment I was infected with the "dollhouse virus" which incidentally is the only virus which you can have fun off

I discovered wonderful websites from people that made dollhouses and miniatures and I was suprised about what I saw that those people created

I also read about the French dollhouse book "Le grand livre de la maison miniature"
from Christine Lea Frisoni

It is unfortunately published only in French, but every time I look
with pleasure in this wonderful book

I knew then that I wanted to make a dollhouse and started collecting miniatures

The dollhouse hobby has now become a very extensive hobby for me

I am making a dollhouse from the year 1900 in a cabinet

I have a dollhouse blog that I maintain

I write about everything to do with dollhouses and miniatures
and the progress of my dollhouse

Photograph and film my miniatures

For me it is a great way to relax and that's better than worrying about my illness

Moreover, all this tinkering is a good exercise for my stiff fingers

If I'm busy I forget the world around me

It is for me a kind of yoga and I think it's a fantastic hobby which I enjoy a lot

I can recommend everyone to find a hobby where you are working on with passion

Sincerely,

Xandra

10 opmerkingen:

  1. Hallo Xandra,
    Ik hield van je antwoord op de vraag.
    Dikke knuffel,
    Giac

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Congratulations! This is long overdue. With a blog such wonderful as yours, teaching and inspiring, more than any dollhouse magazine, it's
    surprising that only now your magnificent work is published.
    Hugs, Drora

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat aardig van Josje om je hier attent op te maken. En wat een leuke ontdekking van geweldig nieuws: van harte gefeliciteerd met je publicatie, Xandra :D!!
    Het zoeken naar van alles wat met poppenhuizen te maken heeft, kan behoorlijk intensief zijn en toch kom je elke keer weer met verrassende dingen, althans voor mij wel! Bedankt voor het delen, geniet ervan!
    Groetjes, Ilona

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat is het leuke in de miniatuurwereld Ilona dat iedereen elkaar helpt :) Bedankt voor je leuke reactie.

      Groetjes Xandra

      Verwijderen
  4. Wat leuk Xandra.
    Fijn dat Josje je liet weten dat er een reactie van jou in het blad staat.
    Een hele eer toch?

    Groetjes Thea

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hallo Thea,

    Ik vond het zeker leuk om mijn oude meubeltjes en mijn verhaal in het blad te zien staan. De volgende keer hoop ik er in te staan omdat ik een mooi miniatuurtje heb gemaakt :)

    Groetjes Xandra

    BeantwoordenVerwijderen
  6. muchas felicidades por esa publicacion , y por pertenecer a este pequeño gran mundo

    besitos

    Mari

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Xandra, dat is een mooi antwoord!!! Het raakt mij. Miniaturen is een mooie hobby om te doen ;) Dat gevoel hebben we, denk ik , allemaal.

    Groeten,
    Natasja

    BeantwoordenVerwijderen

Thank you for leaving a comment. To prevent spam, I moderate all writen comments to my blogposts before publishing --- Dankjewel voor je reactie. Om spam te voorkomen, modereer ik elke reactie voordat deze definitief word geplaatst.